שירותי Desktop-as-a-Service) DaaS) או במילים פשוטות, תחנות וירטואליות בענן, מאפשרות לעובדים לקבל את סביבת העבודה (מערכת ההפעלה, היישומים הנדרשים לעבודה, גיבויים ופתרון בעיות שונות) באמצעות האינטרנט ללא תלות במיקום העובד דרך ערוץ מאובטח עם הצפנה מתקדמת.
בדרך כלל, פתרונות לתחנות עבודה מורכבים על גבי תשתית vSphere בשילוב ממשק ניהול VMWare View Manager (ממשק לניהול, פריסה והקצאה וירטואלית של עשרות עד אלפי תחנות עבודה וירטואליות במקביל) ו – VMware View Client ( לקוח לגישה לשולחנות עבודה וירטואליים במרכז הנתונים של החברה).
חברות מומלצות להקצאת תחנות עבודה וירטואליות בענן (Desktop-as-a-Service)
50GB שטח דיסק מבוסס Raid-5, זכרון 1GB, ליבת עיבוד אחת מסוג E5 כולל עלויות רישוי Microsoft Windows 7/8 + Remote Desktop • הנחה של 15% למזמינים לשנה מראש
195₪ לחודש
שימושים נפוצים לשילוב תחנות עבודה בענן (Desktop-as-a-Service)
- עבודה מרחוק – תחנות עבודה בענן מאפשרות לספק אלפי תחנות עבודה וירטואליות אשר פועלות במקביל בסניפים/מקומות פיזיים מרוחקים תוך שמירה על רמת אבטחה גבוהה, גיבויים 24/7 ותחזוקה שוטפת בעלויות נמוכות.
- פרויקט הגירה ל – Windows 7 – מחקרים אחרונים מראים שעל ידי הקצאת תחנות עבודה וירטואליות ומתן גישה לשולחנות עבודה וירטואליים לעובדים ניתן לקצר את זמן, עלות ותהליך ההגירה למערכת ההפעלה Windows 7 בכ – 50% ואף יותר. וירטואליזציה מלאה של יישומים מאפשרים לעובדים להמשיך בסדר היום ללא התחשבות בפעילות החיצונית שמבוצעת, תאימות של תוכנות וכדומה.
- ניהול משברים טכנולוגיים – בזמן משבר טכנולוגי או בזמן התאוששות מאסון כלשהו, ניתן להקצות תחנות עבודה לפרק זמן קצר להמשכיות החברה עד אשר הצוות הטכנולוגי מתאושש ומעמיד את המערכת הקיימת בחזרה על הרגליים.
ברוב המקרים, לפני יישום תשתית vSphere , הצוות הטכנולוגי של החברה הנבחרת מבצע בדיקת התאמה מלאה לארגון. ההתאמה כוללת את חישוב דרישות הארגון (כוח עיבוד, זיכרון, ביצועים ונפח דרוש) הקמת התשתית, התקנת התוכנות הנדרשות על ידי הארגון, בדיקת עומסים על המערכת, ביצוע פיילוט לפרק זמן קצר עם מספר עובדים מהארגון וכדומה.