תהליך קידום האתרים מושפע מכ- 200 פרמטרים שונים כמו טיב התוכן, מאפיינים טכניים, יכולת מדידה ושיפור ביצועים ועוד. אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר הוא מהירות האתר. המונח מהירות האתר מתייחס למשך הזמן העובר מרגע שגולש נכנס לאתר ועד שהאתר נטען במלואו. מהירות האתר קשורה בחוויית המשתמש – ככל שהאתר יהיה מהיר יותר, כך ייהנו הגולשים מחוויית ביקור טובה יותר.

החל משנת 2010, מהירות האתר היא אחד מן הפרמטרים הנלקחים בחשבון באלגוריתם החיפוש המשמש את גוגל לדירוג האתרים. פירוש הדבר הוא שעמודים שנטענים מהר נהנים מעדיפות על פני עמודים שנטענים לאט, ולכן זוכים למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

הכתבה בשיתוף אתר https://www.gemplan.co.il/

8 טיפים מנצחים לאופטימיזציה למהירות האתר

8 טיפים מנצחים לאופטימיזציה למהירות האתר

עפ”י מחקרים שנערכו בנושא, המהירות המומלצת לטעינת האתר היא 3 שניות. זה כמובן לא פשוט להגיע למהירות הזו, ויש צורך לפעול בכמה חזיתות כדי לשפר את מהירות טעינת האתר. הנה כמה רעיונות טובים:

הסרת תוספים: במהלך בנייה ותחזוק של אתר משתמשים באופן טבעי בתוספים שונים. עם זאת, רבים מהם הופכים למיותרים עם הזמן והנוכחות שלהם מאטה את האתר, ולכן כדאי להסיר אותם.

שרת האחסון: השימוש בשרתי אחסון זולים עולה לנו ביוקר… מומלץ לאחסן על שרת איכותי ובכך גם לשפר את המהירות.

עיצוב אתר:

  • אלמנטים עיצוביים רבים ומורכבים מאטים את מהירות האתר.
  • תמונות מהוות חלק משמעותי מהאתר וזמן הטעינה שלהן משפיע על המהירות. לכן, כדאי להיעזר בתוסף LazyLoad כדי לוודא שבטעינה הראשונית של העמוד רק התמונות הנראות לעין עולות.
  • באופן טבעי, תמונות קטנות יותר נטענות מהר יותר, אך חשוב למצוא את דרך הביניים – תמונות בגודל אופטימלי לדסקטופ ולמובייל, שאינן מכבידות על מהירות האתר.
  • לגוגל יש העדפה מובהקת לפורמטים מתקדמים יותר של תמונות כגון JPEG 2000 או WebP, על פני פורמטים ישנים יותר כגון PNG או JPG. כך, באמצעות המרה של פורמט התמונה תוכלו לשדרג את מהירות האתר.
  • שימוש בפונטים מהרשת עלול לגרור ביצועים איטיים מידי של האתר.

סרטונים: יש יתרון ברור בהעלאת סרטוני וידאו לאתר מיוטיוב או vimeo, אך הדבר עלול גם להאט את מהירות האתר. לכן, הפתרון הוא העלאה מאוחרת של הסרטונים בעזרת WP Rocket ו- Swift או לחלופין להשתמש בתוסף WP YouTube Lyte.

פישוט קוד האתר: על מנת להשיג ביצועים אופטימליים, הקוד צריך להיות כתוב היטב ו”נקי” ככל האפשר מאלמנטים מיותרים.

בדיקת מהירות: חשוב לבצע בדיקות מהירות מפעם לפעם,במיוחד אם הדירוג של האתר בגוגל יורד.

מדד המהירות בגוגל: בגוגל אינסייט (Google Insight) ניתן למצוא את הנתונים בנוגע למהירות האתר. רצוי לא להסתמך עליהם, היות והם לא מדויקים. גוגל מודד את מהירות האתר רק באופן יחסי לאתרים אחרים וזה כמובן לא מספיק כדי לקבל מידע מהימן.

עמודים מנצחים: עדיף לעשות אופטימיזציית מהירות על העמודים שלהם ביצועים טובים יותר באתר, ולא רק לעמוד הבית. אופטימיזצייה כזאת עשויה לקדם את האתר כולו במנועי החיפוש.

לסיכום, כפי שמתואר במאמר זה, מהירות האתר מהווה חלק משמעותי מהליך קידום אתרים ואופטימיזציה. יחד עם זאת, צריך לזכור שלא נכון להשקיע את כל המרץ והמשאבים רק בשיפור המהירות, אלא לטייב את האתר כולו מבחינת SEO. חברות לקידום אתרים יודעות לבצע את המינונים הנכונים ולשפר כל פרמטר באופן אופטימלי ובתזמון הנכון.

העבודה על שיפור המהירות צריכה להיות ידנית לצד שימוש במערכות מדידה שונות. ובסופו של דבר – כמו בכל דבר בעבודת קידום אתרים – חשוב להגדיר מטרות, למדוד את הביצועים ולהשתפר כל הזמן.