רבים חולמים להופיע בכתבות או בראיון אישי גדול באתרים המובילים בישראל. האמת שזה הרבה יותר פשוט ממה שחושבים, ולא שמור רק לבעלי עסקים גדולים או מפורסמים. כל אחד יכול היום לקנות כתבת יח"צ באתרים המובילים בישראל ולקבל חשיפה גבוהה וקישור בעל ערך רב לאתר שלו.
תוכן שיווקי ממומן הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג חשיפה. יש מי שרוצים זאת עבור עצמם, אחרים עבור העסק שלהם ויש מי שרואים דווקא בקישור שיקבלו לאתר שלהם בסוף הכתבה את החשוב ביותר. בכל מצב מדובר על מהלך מבורך עבור כל בעל עסק שיש לו אתר אינטרנט פעיל.
מהו תוכן שיווקי ממומן?
תוכן שיווקי ממומן נועד עבור כמה סיבות שונות שעומדות כל אחת בפני עצמה:
- חשיפה – בין אם מדובר על חשיפה אישית או עסקית, אין כמו כתבה מפרגנת או ראיון חיובי שלכם כדי לקבל חשיפה באתר מוביל מעשרות עד מאות אלפי גולשים.
- פרסום – החשיפה מעולה עבור כל בעל אתר אינטרנט שרוצה לפרסם את המוצרים או השירותים שאפשר למצוא באתר האינטרנט שלו.
- קידום – אין כאן כוונה לקידום אישי, אם כי גם זה אפשרי, אלא קידום אורגני בגוגל באמצעות בניית קישורים לאתר מתוך הכתבה שתעלה.
בעוד שבשנים עברו עיקר הדגש היה על שתי הסיבות הראשונות, הרי שבשנתיים האחרונות יש עלייה חדה בקרב בעלי עסקים שמבינים את החשיבות של קניית קישורים לאתר שלהם באמצעות כתבות של תוכן ממומן באתרים מובילים.
מדוע תוכן שיווקי ממומן מועיל לקידום האתר?
גוגל מדרגים כל אתר אינטרנט (או כל דף אינטרנט למען הדיוק) על פי כמה פרמטרים שמתחבירם יחדיו אך העיקר שלהם הוא תוכן מקורי ובעל ערך לצד קישורים איכותיים (וכמה שיותר…) שמובילים אל אותו הדף.
כתבה מקורית ואיכותית באתר אינטרנט מוביל עם תנועת גולשים וערך עבור הקוראים שלו, למרות שהוא תוכן שיווקי ממומן, הם בעלי ערך מבחינת גוגל. על כן גם הקישור שתקבלו מאותה הכתבה, אם בתוכה או בסוף הכתבה, הוא בעל ערך רב למטרות קידום האתר שלכם.
דוגמא לכך: קניית כתבה במקומון על המהפכה שחלה בנושא פשיטות רגל בישראל עבור עורך דין של חדלות פירעון ושיקום כלכלי עם קישור לאתר הבית שלו.
מכיוון שתמיד חשוב שיהיה קשר בין העמוד המקשר לעמוד המקושר, עדיף לבצע קניית קישורים באתרי נישה או קטגוריות רלוונטיות לאתר המקושר, אז אם הכתבה תפורסם באתר מוביל של עורכי דין או במדור "משפטים" של אתר כמו וואלה או "ישראל היום", הערך שלו יהיה רב מאוד.
איך קונים קישורים באתרים מובילים?
קניית כתבות יח"צ או תוכן שיווקי ממומן בכל פורמט אחר אפשרי היום בפנייה ישירה לאתר שאתם רוצים לפרסם בו או באמצעות אתרים שמתמחים בכך.
יש בארץ כמה אתרי אינטרנט שמרכזים עשרות עד מאות אתרים מכל נישות שתעלו בדעתכם עם מחירים של כל כתבת יח"צ ועלות הקישורים ממנה. זאת דרך אפקטיבית מאוד עבור מי שרוצים להשיג חשיפה בכמה ערוצים שונים ועם קידום מהיר לאתר שלהם באמצעות קניית קישורים רבים.