יש לא מעט שיטות להשגת קישורים חיצוניים לאתר שלכם למטרות קידום אורגני. השיטה המובילה מכולן בשנים האחרונות היא זאת של קניית קישורים חיצוניים ממקומונים שונים ברשת האינטרנט. יש לשיטה זאת יתרונות רבים על פני החלופות וכדאי שתכירו אותה.

בעלי אתרים יודעים כבר שעל מנת שיתקדמו במנוע החיפוש גוגל בתוצאות לשאילתות חיפוש שרלוונטיות עבורם, הם צריכים להשקיע בשני דברים:

  • תוכן לאתר האינטרנט – התוכן של אתר האינטרנט שלהם חייב להיות מקורי, עדכני ועם ערך לגולשים.
  • מערך קישורים נכנסים – ככל שיש יותר קישורים נכנסים לאתר וככל שהם בעלי רלוונטיות גבוהה יותר לאתר, הם טובים יותר.

בעוד שאת עניין התוכן כל אחד יכול לדאוג לעצמו בכתיבה עצמית או שכירה של כותבי מאמרים שיכתבו לו תכנים לאתר, הרי שעיקר ההשקעה לאחר מכן ולאורך זמן היא בבניית מערך קישורים נכנסים שיעזרו לקידום האתר.

קניית קישורים באתרים מובילים בישראל

איך משיגים קישורים חיצוניים לאתר?

החשיבות של קישורים נכנסים למטרות קידום אורגני הן מתחילת הדרך של מנוע החיפוש גוגל ומנועי חיפוש דומים לו. הקישורים הללו הם סוג של המלצה על עמוד מסוים באתר אינטרנט. ההמלצה היא ביחס של הרלוונטיות והערך שלו לגולשים שחיפשו חיפוש רלוונטי לאותו העמוד.

דוגמא לכך היא אתר של אדריכל מחיפה. קישורים טובים אליו יהיו כאלו שכוללים את הביטויים: "אדריכל בחיפה", אדריכל ומעצב פנים בצפון", אדריכל בתים בחיפה" וכן הלאה. קישורים עם ביטויים דוגמת: "עורך דין בחיפה" או אפילו "ריהוט לבית בחיפה" לא יתרמו לו רבות.

על מנת להשיג קישורים חיצוניים טובים היו כמה שיטות שמקדמי אתרים ובעלי אתרים נהגו לעשות בהם שימוש לאורך שנים ארוכות. בעת האחרונה יש שיטה אחת שעקפה את כל האחרות ונמצאה כהכי רלוונטית לקידום אורגני. השיטה היא קניית קישורים חיצוניים ממקומונים.

איך קניית קישורים חיצוניים ממקומונים עוזרת לקידום?

קניית כתבות במקומונים כולל קישורים שיובילו לאתר המקודם הם בעלי ערך רב מכמה סיבות.

  • פעילות שוטפת ועדכניות – המקומונים הללו מתעדכנים לרוב על בסיס יומיומי או לכל היותר אחת למספר ימים ולכן גוגל מבקר בהם בתדירות גבוהה מצד אחד וגם מתייחס אליהם כאתר פעיל ועדכני מצד שני.
  • רלוונטיות בין העמודים – כאשר אתם מזמינים קניית כתבה במקומון כלשהו, הכתבה תהיה בנושא שרלוונטי לאתר שאתם מקדמים. דוגמא לכך היא ראיון אישי עם האדריכל שתיארנו קודם לכן וקישור שיוביל לאתר שלו. דוגמא אחרת היא כתבה על חוק חדש בדיני משפחה שמוביל לאתר של עורכת דין משפחה.
  • ערך לגולש ומקוריות – גוגל נותן התייחסות רבה לעמודי אינטרנט שנותנים ערך כלשהו לגולש. הערך הזה יכול להתבטא בכמה אופנים ובעיקר מתייחס לעניין של מקוריות התוכן. כתבה או ראיון מקוריים ובלעדיים במקומון שמקשר אליכם הם מבחינת גוגל בעלי ערך רב יותר מאשר עמוד שעלה לאינטרנט לפני 12 שנים, פחות עדכני ולא רלוונטי לאתרים שהוא מקשר אליהם.

הנה מספר מקומונים שמציעים שירותי פרסום של כתבות יח"צ:

קידום אתרים אורגני הוא לא קל ופשוט אבל אם עושים אותו נכון ומשיגים קישורים רלוונטיים וטובים ממקומונים שכאלו, הקידום יעבוד לכם בצורה אפקטיבית מאוד.